Általános Szerződési Feltételek
1. Általános Alkalmazási Kör
1.1. Jelen általános szerződési feltételek érvényesek a Vállalkozó által végzett összeszerelési, javítási és
karbantartási szolgáltatásokra, valamint a külön megrendelt tervezési szolgáltatásokra (a továbbiakban:
„Szolgáltatások”). Ezen rendelkezések érvényesek minden jelenlegi, illetve jövőbeli szerződéses
kapcsolatra a Felek között.
1.2. Minden Szolgáltatás kizárólag a jelen feltételek alapján kerül teljesítésre. A Vállalkozó általános
szerződési feltételeivel ellentétes vagy azoktól eltérő feltételek nem alkalmazhatók, kivéve, ha azok
alkalmazásához a Vállalkozó írásban kifejezetten hozzájárult. Az alábbi feltételek akkor is érvényesek,
ha a megrendelőnek nyújtott Szolgáltatásokat fenntartás nélkül teljesíti a Vállalkozó, tudva, hogy a
Megrendelő feltételei ellentétesek vagy eltérnek a Vállalkozó feltételeitől.
1.3. A Megrendelővel kötött egyedi megállapodások mindig elsőbbséget élveznek a jelen általános
szerződési feltételekkel szemben.
1.4.Minden megállapodást és kiegészítő megállapodást, valamint minden módosítást írásban kell megkötni.
Ez vonatkozik az írásbeli formakövetelmény alóli felmentésre is.
2. A Szolgáltatások Köre, Definíciók
2.1. A jelen feltételek alkalmazásában berendezések alatt azokat a berendezéseket kell érteni, amelyeken
vagy amelyek térbeli vagy funkcionális környezetében a megrendelt szolgáltatásokat nyújtja a Vállalkozó.
2.2. Az ellenőrzés magában foglalja a rendszer műszaki eszközeinek tényleges állapotát meghatározó és
értékelő méréseit. Az ellenőrzést a Megrendelő által kiválasztott időintervallumnak megfelelően,
megközelítőleg azonos időközönként kell elvégezni. Az ellenőrzés során ellenőrizni kell a készülék
alapvető funkcióit, valamint több egység általános funkcióit és a kapcsolódó szoftver általános
működését.
2.3. A karbantartás általában az ellenőrzést követően kerül lefolytatásra, amelynek folyamata magában
foglalja a rendszer műszaki berendezései célállapotának fenntartására irányuló valamennyi intézkedést. A
karbantartás magában foglalja a rendszeralkatrészek ápolását, a korlátozott élettartamú alkatrészek (pl.
izzók) cseréjét, a szerelvények és eszközök beállítását, újbóli beállítását és kalibrálását.
2.4. A javítás magában foglalja a rendszer műszaki eszközeinek célállapotát helyreállító intézkedéseket.
A javítással kapcsolatos szolgáltatásokat az adott berendezéshez szükségesnek ítélt módszer szerint
kell elvégezni. A Megrendelő a jelen rendelkezést elfogadja, vagy ellenkező esetben az esetlegesen
felmerülő többletköltségeket ő viseli.
3. Költségbecslés / Ajánlatok
3.1. A Vállalkozó ajánlatai mindig változhatnak és sosem rendelkeznek kötelező erővel.
4. Nem Teljesíthető Szolgáltatások
4.1. A Megrendelő kezdeményezésére az árajánlat vagy költségbecslés benyújtása céljából nyújtott
szolgáltatásokat, valamint a további igazolt ráfordításokat (pl. hibakeresési idő) a Megrendelő az
5. fejezet rendelkezéseinek megfelelően téríti meg, ha az adott szolgáltatást olyan okból nem lehet
elvégezni, amelyért a Vállalkozó nem tartozik felelősséggel, különösen azért mert
• a Megrendelő nem kívánja a Szolgáltatások teljesítését;
• nem azonosítható az a hiba, amelyről a Vállalkozót értesítették;
• pótalkatrészek beszerzése nem lehetséges;
• a Megrendelő elmulasztott egy megállapított határidőt;
• a Megrendelő nem határozta meg a teljesítés tárgyát, illetve célját;
• a Megrendelő nem biztosított hozzáférést a Szolgáltatás tárgyához;
• a szerződést a Szolgáltatások teljesítése közben felmondták.
4.2. A Vállalkozó tájékoztatja a Megrendelőt arról, ha egy adott Szolgáltatás gazdaságilag észszerűtlennek
tűnik. Ha a Megrendelő ennek eredményeként úgy dönt, hogy a megállapodás szerinti Szolgáltatásokat
nem kell teljesíteni, abban az esetben a 4.1. szakasz rendelkezéseit kell megfelelően alkalmazni.
4.3. A 4.1. és 4.2. pontban leírt esetekben csak a Megrendelő kifejezett kérésére köteles visszaállítani a
Vállalkozó a berendezések eredeti állapotát. Az ehhez szükséges kiadásokat a Megrendelő az 5. fejezet
rendelkezéseinek megfelelően téríti meg.
5. Fizetési Feltételek
5.1. Eltérő megállapodás hiányában, a szerződésben megállapított vállalkozói díj 30 %-át a szerződés
megkötésekor, 30 %-át a telepítés megkezdésekor, 30%-át az egyedi megállapodásban szereplő mérföldkő
elérésekor előrehaladási kifizetésként, az utolsó 10 %-ot pedig a munkák átvételét követően köteles
megfizetni a Megrendelő.
5.2. A Megrendelő 8 napot meghaladó fizetési késedelme esetén – a jelen vagy a Felek között fennálló más
szerződésből fakadó késedelem esetén – a Vállalkozó jogosult a teljesítést megtagadni, vagy a szerződést
súlyos szerződésszegésre tekintettel felmondani.
5.3. A Vállalkozó jogosult az egyes elvégzett folyamatok után számlázni a kivitelezés állapotának
megfelelően, vagy a fizetési ütemterv szerint.
5.4. A kifizetések az adott számla kézhezvételét követő 15 napon belül esedékesek, levonások nélkül.
5.5. A Megrendelő késedelme esetén a Vállalkozó követelheti a teljesítést, vagy ha a késedelem
következtében a szerződés teljesítéséhez fűződő érdeke megszűnt, elállhat a szerződéstől, vagy
késedelmi kamatot követelhet, amelynek mértéke a 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (a
továbbiakban: Ptk.) rendelkezései alapján kerül kiszámításra azzal, hogy bármely pénznemben
meghatározott pénztartozás esetén a Magyar Nemzeti Bank által meghatározott jegybanki alapkamat nyolc
százalékponttal növelt értéke lesz irányadó.
5.6. Az ismétlődő szolgáltatásokra vonatkozó szerződések esetében, a számlákat a Vállalkozó évente előre
állítja ki.
5.7. Szerződésszegés esetén a Vállalkozó a saját esedékes szolgáltatása arányos részének teljesítését a
Megrendelő teljesítéséig vagy megfelelő biztosíték nyújtásáig visszatarthatja.
5.8. A Vállalkozó által nyújtott szolgáltatásokért járó vállalkozói díj alapvetően idő, anyagköltségek,
alapbérek, alvállalkozói díjak, illetve a kiszálláshoz kapcsolódó költségek, így különösen üzemanyag,
illetve szállás költségek alapulvételével kerül kiszámításra, amely a következőképpen alakul:
• A munkaidő a szerződéskötés időpontjában érvényes díjszabás szerint kerül kiszabásra;
• A várakozási idő a körülményektől függően minősülhet munkaidőnek, illetve nem munkaidőnek
egyaránt. Az utazási idő munkaidőnek minősül, a Vállalkozóra vonatkozó munkajogi
rendelkezéseknek megfelelően;
• A kiadásokat és költségeket (pl. a vizsgálatok és hatósági jóváhagyások költségei) a Megrendelő
téríti meg;
• A szükséges költségeket, különösen a szállítás költségét, a poggyász, illetve a szerszámok
szállítását a Megrendelő téríti meg;
• A felhasznált anyagokat, valamint a speciális szerszámokat, mérő- és vizsgálóberendezéseket a
szerződéskötéskor érvényes árlista szerint, vagy a bizonyíthatóan felmerült költségek és az
ésszerű felárak összegében kell díjazni.
5.9. A Felek megállapodnak, hogy a szerződéskötést követő 4 hónap elteltét követően Vállalkozó
egyoldalúan jogosult a díjazást módosítani akkor, ha a vállalkozói díj – 5.8. pontban részletezett – alapját
jelentő költségek igazolható és neki nem felróható módon megnövekedtek.
5.10. Az erre vonatkozó értesítés kézhezvételét követően, a Megrendelő két (2) héten belül jogosult a
szerződést írásban, egy (1) hónapos felmondási idővel a hónap végére felmondani, amennyiben az
díjemelkedés mértéke meghaladja a tíz (10) százalékot.
6. Beszámítás / Visszatartási Jog
6.1. A Megrendelőt csak akkor illeti meg a beszámítás joga, ha ellenkövetelései jogerősen megállapítottak,
vagy azokat a Vállalkozó kifejezetten elismerte.
6.2. A Megrendelő csak akkor jogosult visszatartási vagy teljesítésmegtagadási jogot gyakorolni, ha a
jogszabályi követelmények teljesülnek, és ellenkövetelése ugyanazon a szerződéses jogviszonyon alapul.
7. A Szolgáltatások / Együttműködési Kötelezettség Teljesítése
7.1. A Szolgáltatásokat a Vállalkozó az általa meghatározott szokásos munkaidőn belül nyújtja. A
munkaidőn kívüli Szolgáltatások esetére sürgősségi szolgálatot tart fenn a Vállalkozó, amely igény esetén
a helyszínre érkezik. A sürgősségi Szolgáltatás igénybevétele esetén a felmerülő többletköltségek az
5. fejezet rendelkezéseinek megfelelően kerülnek számlázásra.
7.2. A Vállalkozónak jogában áll alvállalkozókat megbízni a szolgáltatások teljesítésével, azonban a
Megrendelő kizárólagos kapcsolattartója továbbra is a Vállalkozó marad.
7.3. A Vállalkozónak jogában áll, hogy az általa nyújtandó szolgáltatás részlegesen kerüljön teljesítésre,
kivéve, ha a megrendelő felismerhető érdeke ezzel nyilvánvalóan ellentétes.
7.4. A Megrendelő köteles biztosítani a Szolgáltatások teljesítéséhez szükséges valamennyi strukturális,
műszaki és üzemeltetési előfeltételt, ahogyan az az ajánlatból következik.
7.5. A Vállalkozó által nyújtandó Szolgáltatások teljesítéséhez szükséges valamennyi előkészítő
munkának olyan mértékben kell előre haladnia, hogy a Vállalkozó az általa nyújtandó Szolgáltatásokat
akadálytalanul és megszakítás nélkül tudja teljesíteni.
7.6. A Megrendelő köteles a Vállalkozót kellő időben tájékoztatni a helyi biztonsági előírásokról.
7.7. A Megrendelő saját költségén biztosítja a Szolgáltatás teljesítéséhez szükséges közműveket (pl.
villamos energia, víz).
7.8. A Szolgáltatás teljesítése során a berendezések üzemkészségében fennakadások lehetnek. Ezen
időszak alatt a Megrendelő köteles gondoskodni a megfelelő helyettesítésről, és mint az épület
üzemeltetője, továbbra is kizárólagosan felelős különösen a közjogi követelményeknek való megfelelésért.
7.9. A Vállalkozó semmilyen körülmények között sem tekinthető azon berendezések üzemeltetőjének,
amelyeken Szolgáltatásokat nyújt. A Megrendelőnek biztosítania kell, hogy ő vagy egy harmadik fél
maradjon a berendezések jogi és tényleges üzemeltetője. A Megrendelő köteles kártalanítani a
Vállalkozót minden olyan követeléssel szemben, amely e kötelezettség megszegéséből ered.
7.10. Azoknak a berendezéseknek a működési zavarát és károsodását, amelyeken a Vállalkozó
Szolgáltatást nyújt, vagy amelyek olyan berendezésekhez kapcsolódnak, amelyeken a Vállalkozó
Szolgáltatást nyújt, haladéktalanul jelentenie kell a Megrendelőnek a Vállalkozó számára, a
bekövetkezett hiba megfelelő leírásával együtt.
8. A Szolgáltatások Köre / Szállítási Határidők / Késedelem
8.1. A Vállalkozó ajánlataiban az általa nyújtandó Szolgáltatások köre véglegesítve van közölve.
8.2. A Vállakozó által az ajánlatban megjelölt teljesítési határidők nem kötelező erejűek.
8.3. A Szerződésben megállapított teljesítési határidők kötelező erejűek, feltéve, hogy minden műszaki
kérdés tisztázódott, és a Megrendelő teljesítette kötelezettségeit, különösen a szükséges dokumentumok
és jóváhagyások, felmentések, illetve tervek rendelkezésre bocsátását. Ha ezen követelmények nem
teljesülnek, a teljesítési időszakot hallgatólagosan meg kell hosszabbítani az akadály fennállásának
időtartamával és a teljesítés megkezdéséhez szükséges, ésszerű idővel, amely mellett az egyéb
jogosultságok változatlanul fennmaradnak.
8.4. A vis maior vagy az előre nem látható és elháríthatatlan körülmények, mint például üzemzavarok,
háború, zavargások, terror, sztrájkok, lezárások, a közlekedés ellehetetlenülése, járványok
és világjárványok, nyersanyag és anyagbeszerzési nehézségek, hatósági utasítások, beszállítók nem
időben történő szállítása vagy egyéb olyan körülmények miatt bekövetkező késedelem, amelyek
a szerződés teljesítését lehetetlenné teszik vagy jelentősen megnehezítik, nem eredményezi a
Vállalkozó késedelmét. A Szerződésben megállapított teljesítési időszak az akadály fennállásának
időtartamával meghosszabbodik. Kártérítési igények ebben az esetben kizártak.
9. Ismétlődő Szolgáltatások
9.1. Amennyiben a megrendelt Szolgáltatások ismétlődő jellegű szolgáltatások, például rendszeres
karbantartási munkák, abban az esetben az alábbi rendelkezéseket kell alkalmazni.
9.2. A díjazás módosítása:
a) Az egy évnél hosszabb időtartamú szerződések esetében legkorábban egy év elteltét követően, évente
egy alkalommal jogosult a Vállalkozó az árait a költségei változásának megfelelően módosítani.
b) Az erre vonatkozó értesítés kézhezvételét követően, a Megrendelő három (3) héten belül jogosult a
szerződést írásban, egy (1) hónapos felmondási idővel a hónap végére felmondani, amennyiben az éves
áremelkedés összesen több mint tíz (10) százalékot tesz ki.
c) Ha a rendszeresen teljesítendő szolgáltatás ráfordítása megváltozik (pl. megváltozott biztonsági
követelmények vagy a rendszer technikai változtatásai miatt), a Vállalkozó jogosult a díjazást három (3)
hónapon belül ésszerű belátása szerint módosítani.
9.3. A berendezések bővítése, átalakítása és áthelyezése:
a) A Megrendelőnek kellő időben írásban értesítenie kell a Vállalkozót a tervezett változtatásokról
vagy a berendezések áthelyezéséről.
b) Az üzemeltetési feltételek bármely változásáról kellő időben írásban értesíteni kell a Vállalkozót.
c) Ha a berendezések átalakításával vagy áthelyezésével a Vállalkozó kerül megbízásra, azt
külön megállapodásban kell rendezni.
d) A Vállalkozó jogosult felmondani a fennálló karbantartási, ellenőrzési, szervizelési vagy
javítási szerződést, ha az ahhoz kapcsolódó berendezést a Megrendelő vagy egy harmadik fél
a szerződés időtartama alatt módosította.
9.4. Szerződés Időtartama / Felmondás:
a) Eltérő megállapodás hiányában, a szerződés időtartama a szerződés aláírásával kezdődik és a
szerződés aláírásának évét követő második naptári év elteltével ér véget. A szerződés minden
esetben további egy évvel meghosszabbodik, ha azt nem mondják fel a Felek írásban három (3)
hónapos felmondási idővel a szerződés időtartamának lejárta előtt.
b) A berendezések végleges üzemen kívül helyezése esetén, minden kapcsolódó karbantartási,
ellenőrzési, szervizelési vagy javítási szerződés hat (6) hónappal azután szűnik meg, hogy erről
írásban tájékoztatták a Vállalkozót. Amennyiben a szerződés több berendezésre vonatkozik, a
szerződés a fennmaradó berendezések tekintetében hatályban marad, a díjazást pedig ennek megfelelően
kell módosítani.
c) Ha a Megrendelő a berendezéseket harmadik félre bízza, a megállapodás szerinti díjazás megfizetésére
vonatkozó kötelezettsége továbbra is érvényben marad, kivéve, ha a harmadik fél a Vállalkozó
hozzájárulásával lép be ezen szerződésbe.
d) Ha a Megrendelő fizetési késedelembe esik, a Vállalkozó jogosult felfüggeszteni a további szolgáltatások
nyújtását a hátralék kiegyenlítéséig. Ez nem érinti a szerződés alapos okból történő felmondásának jogát.
e) A szerződéses időszak lejárta előtt a szerződés csak súlyos szerződésszegés esetén mondható fel.
f) Minden nemű felmondást írásban kell megtenni.
g) A Vállalkozó rendkívüli felmondása esetén a Megrendelő köteles megtéríteni a szerződés idő előtti
felmondása miatt keletkezett kárt.
h) A szerződéses időtartam lejáratáig vagy a következő lehetséges felmondási időpontig még fennálló havi
díjak 30%-át jogosult követelni a Vállalkozó, mint átalánykártérítés, vagy mint ténylegesen felmerült kár. A
Vállalkozónak jogában áll bizonyítani annak tényét, hogy a kár ennél nagyobb összegben merült fel.
10. Elfogadás
10.1. A Megrendelő csak olyan jelentős hiba esetén tagadhatja meg az átvételt, amely lehetetlenné teszi a
rendeltetésszerű használatot. Az átvétel megtörténtnek tekintendő, ha a Megrendelő a Vállalkozó által
meghatározott ésszerű határidőn belül nem fogadja el a felajánlott teljesítést, bár erre köteles lenne. A
közjogi felmentések, az ellenőrzések és a működési bizonyítványok vagy engedélyek nemelőfeltételei az
elfogadásnak.
10.2. A meglévő berendezéseken nyújtott szolgáltatásokat akkor tekinti elfogadottnak a Vállalkozó, ha a
munka befejezését/a befejezésről szóló értesítést követő egy (1) héten belül nem érkezik panasz
teljesítéssel kapcsolatban.
10.3. A Vállalkozó részleges átvételre tarthat igényt a funkcionálisan befejezett szolgáltatások körében.
11. Kellékszavatosság
11.1. A Vállalkozó az általa nyújtott szolgáltatásokért csak akkor vállal felelősséget, ha azokat a
szerződéskötéskor az általa ismert vagy jellemző üzemeltetési körülmények között használják. A
túlzott vagy előre nem látható igénybevételből eredő károsodás és/vagy kopás, valamint a vonatkozó
műszaki szabványok szerint megengedett vagy szokásos eltérések (tűrések) nem minősülnek
hibának. Nem állhatnak fenn hibás teljesítésből eredő igények abban az esetben, ha a megállapodás
szerinti minőségtől való eltérés csak jelentéktelen, vagy ha a használhatóság csak jelentéktelen mértékben
korlátozódott.
11.2. A Vállalkozó nem vállal felelősséget a Megrendelő által biztosított olyan alkatrészek, eszközök vagy
pótalkatrészek hibáiért, amelyeket a Megrendelő kezdeményezésére vagy utasítására kell használnia a
Vállalkozónak a rábízott munka elvégzéséhez. Ez a kizárás abban az esetben is érvényes, ha a
Megrendelő kezdeményezésére vagy utasítására használt alkatrészek, berendezések vagy pótalkatrészek
hibát okoztak a Vállalkozó által nyújtott szolgáltatásokban és/vagy a már meglévő berendezésekben.
11.3. A Termék minőségére vonatkozó jótállás csak akkor áll fenn, ha ezt az ajánlatban vagy a
szerződésben kifejezett módon, írásban megjelölte a Vállalkozó. Az ajánlathoz tartozó dokumentumok, mint
például katalógusok, műszaki leírások, illusztrációk, rajzok, súly és méretadatok, összeszerelési tervek,
áramköri rajzok és egyéb tervek stb. csak megközelítőleg irányadóak és nem eredményeznek
megállapodást a minőségről, kivéve, ha ezek kifejezetten kötelező erejűként lettek megjelölve.
11.4. Hiba esetén biztosítani kell a Vállalkozó számára a lehetőséget, hogy ésszerű időn belül kijavítsa az
adott hibát.
11.5. A Megrendelő jogaira hibás teljesítés esetén a Ptk. XXIV. Fejezetében foglalt szabályok az
irányadóak azzal, hogy a Felek rögzítik, hogy a hibás teljesítés miatt a szerződéstől való elállás kizárt, e
jogról jelen Szerződésben a Megrendelő kifejezetten lemond. A 12. szakasz az irányadó a hibák miatt
keletkező kártérítési igények tekintetében.
11.6. Ha kiderül, hogy a hibás teljesítésről szóló értesítés indokolatlan volt, a Megrendelő köteles az ennek
következtében felmerült költségeket az indokolatlan értesítés időpontjában érvényes számlázási
díjszabásnak megfelelően megfizetni.
11.7. A kijavításhoz szükséges költségek megtérítése a Megrendelőt terheli abban az esetben, ha a
költségek összegét növeli annak a ténye, hogy a Szolgáltatások a Megrendelő telephelyétől eltérő helyre
kerültek áthelyezésre, kivéve, ha az ilyen áthelyezés összhangban volt a rendeltetésszerű, illetve a
megállapodás szerinti használattal.
11.8. A hibás teljesítéshez köthető igények egy (1) év elteltét követően nem érvényesíthetők.
12. Kártérítési Felelősség
12.1. A Ptk. rendelkezéseinek megfelelően a Vállalkozó felel a szándékosan okozott, továbbá emberi életet,
testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért.
12.2. A Vállalkozó korlátozza felelősségét a gondatlan károkozási alakzatok esetén az alábbiak szerint:
a) Kizárólag a sarkalatos kötelezettségek megszegése esetén és csak a szerződésre jellemző, előre látható
kárért felel a Vállalkozó. A sarkalatos kötelezettség olyan kötelezettség, amelynek teljesítése a
szerződésszerű teljesítést egyáltalán lehetővé teszi, és amelynek betartására a szerződő fél rendszeresen
támaszkodik, és amelyre a szerződő fél hivatkozhat.
b) A Vállalkozó kártérítési felelőssége ötven (50) millió forintra korlátozódik.
c) A Vállalkozó nem tartozik kártérítési felelősséggel a következménykárokért, mint például nyereségkiesés,
az üzletmenet megszakadása, az üzletmenet leállása, a termeléskiesés vagy az adatvesztésből eredő
károk.
13. Tulajdonjog Fenntartása
13.1. A leszállított Termékek tulajdonjoga a Megrendelővel fennálló üzleti kapcsolatból származó
valamennyi fizetési kötelezettség teljesítéséig a Vállalkozó tulajdonában marad. Ha az üzleti
kapcsolat keretében folyószámla-viszony áll fenn, a Vállalkozó által szállított valamennyi Termék
tulajdonjogát a Megrendelővel fennálló ilyen folyószámla-viszonyból származó valamennyi
fizetési kötelezettség teljesítéséig, vagyis az elismert egyenleg kiegyenlítéséig fenntartja a Vállalkozó.
14. Titoktartás, Szellemi Alkotások Joga
14.1. A rajzokat, műszaki leírásokat, kezelési utasításokat, költségbecsléseket és egyéb dokumentumokat
a Megrendelő üzleti titokként ismeri el, amelyeket bizalmasan kell kezelni. Ezek az adatok és
dokumentumok a Vállalkozó kifejezett írásbeli hozzájárulása nélkül nem másolhatók le, nem
reprodukálhatók, és nem bocsáthatók harmadik személyek rendelkezésére, különösen árajánlatkérés
céljából.
14.2. A Megrendelő köteles késedelem nélkül értesíteni a Vállalkozót a szellemi tulajdonjogok feltételezett
megsértéséről, és – a Vállalkozó belátása szerint és kifejezett kérelme esetén – lehetővé kell tennie a
Vállalkozó számára az esetleges peres eljárások lefolytatását. Abban az esetben, ha ez nem lehetséges,
a Megrendelő köteles legalább úgy bevonni a Vállalkozót minden ehhez kapcsolódó peres eljárásba, hogy
az adott eljárásban teljes körű tájékoztatást kapjon, és beleszólása legyen minden őt érintő döntésbe, még
akkor is, ha az érintettsége közvetett.
14.3. A szellemi tulajdonjogok megsértése esetén a saját belátása szerint jogosult a Vállalkozó arra, hogy
az érintett termékre felhasználási jogot szerezzen, azt úgy módosítsa, hogy a szellemi tulajdonjog ne
sérüljön, vagy a terméket egy hasonló termékkel helyettesítse. Ha ez a Vállalkozó számára ésszerű
feltételek mellett vagy ésszerű időn belül nem lehetséges, a Megrendelőt megilletik a törvényes elállási
vagy vételárcsökkentési jogok, feltéve, hogy lehetővé tette a Vállalkozó számára a módosítást. A fent
említett feltételek mellett a Vállalkozó is elállhat a szerződéstől.
14.4. A Megrendelő követelései kizárásra kerülnek, amennyiben a szellemi tulajdonjogok megsértéséért
(akár részben) ő a felelős, illetve ha nem tájékoztatta a Vállalkozót megfelelő módon a szellemi
tulajdonjogok valószínűsíthető vagy tudott megsértéséről, és/vagy nem nyújtott megfelelő segítséget a
Vállalkozó részére a harmadik személyek igényeivel szembeni védekezéshez.
14.5. Abban az esetben is kizártak továbbá a Megrendelő követelései, ha a szellemi tulajdonjog
(állítólagos) megsértése más, nem a Vállalkozótól származó termékekkel együtt történő használatból ered,
vagy ha a terméket olyan módon használják, amelyet a Vállalkozó nem láthatott előre.
14.6. A szellemi tulajdonjogok vétkes megsértése esetén a Vállalkozó kártérítési kötelezettségére a 12.
szakasz az irányadó.
14.7. Kizártak a Megrendelő azon további vagy egyéb, szellemi tulajdonjogok megsértése miatt keletkező
követelései, amelyek a jelen Szerződésben nem kerültek tárgyalásra.
15. Vegyes Rendelkezések
15.1. A szerződés a többi rendelkezésében akkor is kötelező erejű marad, ha egyes rendelkezései jogilag
érvénytelenek.
15.2. A Felek megállapodnak, hogy a szerződéses jogviszonyból közvetlenül vagy közvetve eredő
valamennyi jogvita rendezésére budapesti illetékességű törvényszéket, illetve járásbíróságot jelölnek ki,
mint eljáró bírósági fórumot.
15.3. A Felek közti szerződéses kapcsolatokra a magyar jog az irányadó.
Hatályos: 2024.01.01
Integral Building Solutions Kft. 2765.Farmos Tó köz 8.
Cégjegyzékszám:13-09-205305