Általános Szerződési Feltételek

1. Általános Alkalmazási Kör

1.1. Jelen általános szerződési feltételek érvényesek a Vállalkozó által végzett összeszerelési, javítási és

karbantartási szolgáltatásokra, valamint a külön megrendelt tervezési szolgáltatásokra (a továbbiakban:

„Szolgáltatások”). Ezen rendelkezések érvényesek minden jelenlegi, illetve jövőbeli szerződéses

kapcsolatra a Felek között.

1.2. Minden Szolgáltatás kizárólag a jelen feltételek alapján kerül teljesítésre. A Vállalkozó általános

szerződési feltételeivel ellentétes vagy azoktól eltérő feltételek nem alkalmazhatók, kivéve, ha azok

alkalmazásához a Vállalkozó írásban kifejezetten hozzájárult. Az alábbi feltételek akkor is érvényesek,

ha a megrendelőnek nyújtott Szolgáltatásokat fenntartás nélkül teljesíti a Vállalkozó, tudva, hogy a

Megrendelő feltételei ellentétesek vagy eltérnek a Vállalkozó feltételeitől.

1.3. A Megrendelővel kötött egyedi megállapodások mindig elsőbbséget élveznek a jelen általános

szerződési feltételekkel szemben.

1.4.Minden megállapodást és kiegészítő megállapodást, valamint minden módosítást írásban kell megkötni.

Ez vonatkozik az írásbeli formakövetelmény alóli felmentésre is.

2. A Szolgáltatások Köre, Definíciók

2.1. A jelen feltételek alkalmazásában berendezések alatt azokat a berendezéseket kell érteni, amelyeken

vagy amelyek térbeli vagy funkcionális környezetében a megrendelt szolgáltatásokat nyújtja a Vállalkozó.

2.2. Az ellenőrzés magában foglalja a rendszer műszaki eszközeinek tényleges állapotát meghatározó és

értékelő méréseit. Az ellenőrzést a Megrendelő által kiválasztott időintervallumnak megfelelően,

megközelítőleg azonos időközönként kell elvégezni. Az ellenőrzés során ellenőrizni kell a készülék

alapvető funkcióit, valamint több egység általános funkcióit és a kapcsolódó szoftver általános

működését.

2.3. A karbantartás általában az ellenőrzést követően kerül lefolytatásra, amelynek folyamata magában

foglalja a rendszer műszaki berendezései célállapotának fenntartására irányuló valamennyi intézkedést. A

karbantartás magában foglalja a rendszeralkatrészek ápolását, a korlátozott élettartamú alkatrészek (pl.

izzók) cseréjét, a szerelvények és eszközök beállítását, újbóli beállítását és kalibrálását.

2.4. A javítás magában foglalja a rendszer műszaki eszközeinek célállapotát helyreállító intézkedéseket.

A javítással kapcsolatos szolgáltatásokat az adott berendezéshez szükségesnek ítélt módszer szerint

kell elvégezni. A Megrendelő a jelen rendelkezést elfogadja, vagy ellenkező esetben az esetlegesen

felmerülő többletköltségeket ő viseli.

3. Költségbecslés / Ajánlatok

3.1. A Vállalkozó ajánlatai mindig változhatnak és sosem rendelkeznek kötelező erővel.

4. Nem Teljesíthető Szolgáltatások

4.1. A Megrendelő kezdeményezésére az árajánlat vagy költségbecslés benyújtása céljából nyújtott

szolgáltatásokat, valamint a további igazolt ráfordításokat (pl. hibakeresési idő) a Megrendelő az

5. fejezet rendelkezéseinek megfelelően téríti meg, ha az adott szolgáltatást olyan okból nem lehet

elvégezni, amelyért a Vállalkozó nem tartozik felelősséggel, különösen azért mert

• a Megrendelő nem kívánja a Szolgáltatások teljesítését;

• nem azonosítható az a hiba, amelyről a Vállalkozót értesítették;

• pótalkatrészek beszerzése nem lehetséges;

• a Megrendelő elmulasztott egy megállapított határidőt;

• a Megrendelő nem határozta meg a teljesítés tárgyát, illetve célját;

• a Megrendelő nem biztosított hozzáférést a Szolgáltatás tárgyához;

• a szerződést a Szolgáltatások teljesítése közben felmondták.

4.2. A Vállalkozó tájékoztatja a Megrendelőt arról, ha egy adott Szolgáltatás gazdaságilag észszerűtlennek

tűnik. Ha a Megrendelő ennek eredményeként úgy dönt, hogy a megállapodás szerinti Szolgáltatásokat

nem kell teljesíteni, abban az esetben a 4.1. szakasz rendelkezéseit kell megfelelően alkalmazni.

4.3. A 4.1. és 4.2. pontban leírt esetekben csak a Megrendelő kifejezett kérésére köteles visszaállítani a

Vállalkozó a berendezések eredeti állapotát. Az ehhez szükséges kiadásokat a Megrendelő az 5. fejezet

rendelkezéseinek megfelelően téríti meg.

5. Fizetési Feltételek

5.1. Eltérő megállapodás hiányában, a szerződésben megállapított vállalkozói díj 30 %-át a szerződés

megkötésekor, 30 %-át a telepítés megkezdésekor, 30%-át az egyedi megállapodásban szereplő mérföldkő

elérésekor előrehaladási kifizetésként, az utolsó 10 %-ot pedig a munkák átvételét követően köteles

megfizetni a Megrendelő.

5.2. A Megrendelő 8 napot meghaladó fizetési késedelme esetén – a jelen vagy a Felek között fennálló más

szerződésből fakadó késedelem esetén – a Vállalkozó jogosult a teljesítést megtagadni, vagy a szerződést

súlyos szerződésszegésre tekintettel felmondani.

5.3. A Vállalkozó jogosult az egyes elvégzett folyamatok után számlázni a kivitelezés állapotának

megfelelően, vagy a fizetési ütemterv szerint.

5.4. A kifizetések az adott számla kézhezvételét követő 15 napon belül esedékesek, levonások nélkül.

5.5. A Megrendelő késedelme esetén a Vállalkozó követelheti a teljesítést, vagy ha a késedelem

következtében a szerződés teljesítéséhez fűződő érdeke megszűnt, elállhat a szerződéstől, vagy

késedelmi kamatot követelhet, amelynek mértéke a 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (a

továbbiakban: Ptk.) rendelkezései alapján kerül kiszámításra azzal, hogy bármely pénznemben

meghatározott pénztartozás esetén a Magyar Nemzeti Bank által meghatározott jegybanki alapkamat nyolc

százalékponttal növelt értéke lesz irányadó.

5.6. Az ismétlődő szolgáltatásokra vonatkozó szerződések esetében, a számlákat a Vállalkozó évente előre

állítja ki.

5.7. Szerződésszegés esetén a Vállalkozó a saját esedékes szolgáltatása arányos részének teljesítését a

Megrendelő teljesítéséig vagy megfelelő biztosíték nyújtásáig visszatarthatja.

5.8. A Vállalkozó által nyújtott szolgáltatásokért járó vállalkozói díj alapvetően idő, anyagköltségek,

alapbérek, alvállalkozói díjak, illetve a kiszálláshoz kapcsolódó költségek, így különösen üzemanyag,

illetve szállás költségek alapulvételével kerül kiszámításra, amely a következőképpen alakul:

• A munkaidő a szerződéskötés időpontjában érvényes díjszabás szerint kerül kiszabásra;

• A várakozási idő a körülményektől függően minősülhet munkaidőnek, illetve nem munkaidőnek

egyaránt. Az utazási idő munkaidőnek minősül, a Vállalkozóra vonatkozó munkajogi

rendelkezéseknek megfelelően;

• A kiadásokat és költségeket (pl. a vizsgálatok és hatósági jóváhagyások költségei) a Megrendelő

téríti meg;

• A szükséges költségeket, különösen a szállítás költségét, a poggyász, illetve a szerszámok

szállítását a Megrendelő téríti meg;

• A felhasznált anyagokat, valamint a speciális szerszámokat, mérő- és vizsgálóberendezéseket a

szerződéskötéskor érvényes árlista szerint, vagy a bizonyíthatóan felmerült költségek és az

ésszerű felárak összegében kell díjazni.

5.9. A Felek megállapodnak, hogy a szerződéskötést követő 4 hónap elteltét követően Vállalkozó

egyoldalúan jogosult a díjazást módosítani akkor, ha a vállalkozói díj – 5.8. pontban részletezett – alapját

jelentő költségek igazolható és neki nem felróható módon megnövekedtek.

5.10. Az erre vonatkozó értesítés kézhezvételét követően, a Megrendelő két (2) héten belül jogosult a

szerződést írásban, egy (1) hónapos felmondási idővel a hónap végére felmondani, amennyiben az

díjemelkedés mértéke meghaladja a tíz (10) százalékot.

6. Beszámítás / Visszatartási Jog

6.1. A Megrendelőt csak akkor illeti meg a beszámítás joga, ha ellenkövetelései jogerősen megállapítottak,

vagy azokat a Vállalkozó kifejezetten elismerte.

6.2. A Megrendelő csak akkor jogosult visszatartási vagy teljesítésmegtagadási jogot gyakorolni, ha a

jogszabályi követelmények teljesülnek, és ellenkövetelése ugyanazon a szerződéses jogviszonyon alapul.

7. A Szolgáltatások / Együttműködési Kötelezettség Teljesítése

7.1. A Szolgáltatásokat a Vállalkozó az általa meghatározott szokásos munkaidőn belül nyújtja. A

munkaidőn kívüli Szolgáltatások esetére sürgősségi szolgálatot tart fenn a Vállalkozó, amely igény esetén

a helyszínre érkezik. A sürgősségi Szolgáltatás igénybevétele esetén a felmerülő többletköltségek az

5. fejezet rendelkezéseinek megfelelően kerülnek számlázásra.

7.2. A Vállalkozónak jogában áll alvállalkozókat megbízni a szolgáltatások teljesítésével, azonban a

Megrendelő kizárólagos kapcsolattartója továbbra is a Vállalkozó marad.

7.3. A Vállalkozónak jogában áll, hogy az általa nyújtandó szolgáltatás részlegesen kerüljön teljesítésre,

kivéve, ha a megrendelő felismerhető érdeke ezzel nyilvánvalóan ellentétes.

7.4. A Megrendelő köteles biztosítani a Szolgáltatások teljesítéséhez szükséges valamennyi strukturális,

műszaki és üzemeltetési előfeltételt, ahogyan az az ajánlatból következik.

7.5. A Vállalkozó által nyújtandó Szolgáltatások teljesítéséhez szükséges valamennyi előkészítő

munkának olyan mértékben kell előre haladnia, hogy a Vállalkozó az általa nyújtandó Szolgáltatásokat

akadálytalanul és megszakítás nélkül tudja teljesíteni.

7.6. A Megrendelő köteles a Vállalkozót kellő időben tájékoztatni a helyi biztonsági előírásokról.

7.7. A Megrendelő saját költségén biztosítja a Szolgáltatás teljesítéséhez szükséges közműveket (pl.

villamos energia, víz).

7.8. A Szolgáltatás teljesítése során a berendezések üzemkészségében fennakadások lehetnek. Ezen

időszak alatt a Megrendelő köteles gondoskodni a megfelelő helyettesítésről, és mint az épület

üzemeltetője, továbbra is kizárólagosan felelős különösen a közjogi követelményeknek való megfelelésért.

7.9. A Vállalkozó semmilyen körülmények között sem tekinthető azon berendezések üzemeltetőjének,

amelyeken Szolgáltatásokat nyújt. A Megrendelőnek biztosítania kell, hogy ő vagy egy harmadik fél

maradjon a berendezések jogi és tényleges üzemeltetője. A Megrendelő köteles kártalanítani a

Vállalkozót minden olyan követeléssel szemben, amely e kötelezettség megszegéséből ered.

7.10. Azoknak a berendezéseknek a működési zavarát és károsodását, amelyeken a Vállalkozó

Szolgáltatást nyújt, vagy amelyek olyan berendezésekhez kapcsolódnak, amelyeken a Vállalkozó

Szolgáltatást nyújt, haladéktalanul jelentenie kell a Megrendelőnek a Vállalkozó számára, a

bekövetkezett hiba megfelelő leírásával együtt.

8. A Szolgáltatások Köre / Szállítási Határidők / Késedelem

8.1. A Vállalkozó ajánlataiban az általa nyújtandó Szolgáltatások köre véglegesítve van közölve.

8.2. A Vállakozó által az ajánlatban megjelölt teljesítési határidők nem kötelező erejűek.

8.3. A Szerződésben megállapított teljesítési határidők kötelező erejűek, feltéve, hogy minden műszaki

kérdés tisztázódott, és a Megrendelő teljesítette kötelezettségeit, különösen a szükséges dokumentumok

és jóváhagyások, felmentések, illetve tervek rendelkezésre bocsátását. Ha ezen követelmények nem

teljesülnek, a teljesítési időszakot hallgatólagosan meg kell hosszabbítani az akadály fennállásának

időtartamával és a teljesítés megkezdéséhez szükséges, ésszerű idővel, amely mellett az egyéb

jogosultságok változatlanul fennmaradnak.

8.4. A vis maior vagy az előre nem látható és elháríthatatlan körülmények, mint például üzemzavarok,

háború, zavargások, terror, sztrájkok, lezárások, a közlekedés ellehetetlenülése, járványok

és világjárványok, nyersanyag és anyagbeszerzési nehézségek, hatósági utasítások, beszállítók nem

időben történő szállítása vagy egyéb olyan körülmények miatt bekövetkező késedelem, amelyek

a szerződés teljesítését lehetetlenné teszik vagy jelentősen megnehezítik, nem eredményezi a

Vállalkozó késedelmét. A Szerződésben megállapított teljesítési időszak az akadály fennállásának

időtartamával meghosszabbodik. Kártérítési igények ebben az esetben kizártak.

9. Ismétlődő Szolgáltatások

9.1. Amennyiben a megrendelt Szolgáltatások ismétlődő jellegű szolgáltatások, például rendszeres

karbantartási munkák, abban az esetben az alábbi rendelkezéseket kell alkalmazni.

9.2. A díjazás módosítása:

a) Az egy évnél hosszabb időtartamú szerződések esetében legkorábban egy év elteltét követően, évente

egy alkalommal jogosult a Vállalkozó az árait a költségei változásának megfelelően módosítani.

b) Az erre vonatkozó értesítés kézhezvételét követően, a Megrendelő három (3) héten belül jogosult a

szerződést írásban, egy (1) hónapos felmondási idővel a hónap végére felmondani, amennyiben az éves

áremelkedés összesen több mint tíz (10) százalékot tesz ki.

c) Ha a rendszeresen teljesítendő szolgáltatás ráfordítása megváltozik (pl. megváltozott biztonsági

követelmények vagy a rendszer technikai változtatásai miatt), a Vállalkozó jogosult a díjazást három (3)

hónapon belül ésszerű belátása szerint módosítani.

9.3. A berendezések bővítése, átalakítása és áthelyezése:

a) A Megrendelőnek kellő időben írásban értesítenie kell a Vállalkozót a tervezett változtatásokról

vagy a berendezések áthelyezéséről.

b) Az üzemeltetési feltételek bármely változásáról kellő időben írásban értesíteni kell a Vállalkozót.

c) Ha a berendezések átalakításával vagy áthelyezésével a Vállalkozó kerül megbízásra, azt

külön megállapodásban kell rendezni.

d) A Vállalkozó jogosult felmondani a fennálló karbantartási, ellenőrzési, szervizelési vagy

javítási szerződést, ha az ahhoz kapcsolódó berendezést a Megrendelő vagy egy harmadik fél

a szerződés időtartama alatt módosította.

9.4. Szerződés Időtartama / Felmondás:

a) Eltérő megállapodás hiányában, a szerződés időtartama a szerződés aláírásával kezdődik és a

szerződés aláírásának évét követő második naptári év elteltével ér véget. A szerződés minden

esetben további egy évvel meghosszabbodik, ha azt nem mondják fel a Felek írásban három (3)

hónapos felmondási idővel a szerződés időtartamának lejárta előtt.

b) A berendezések végleges üzemen kívül helyezése esetén, minden kapcsolódó karbantartási,

ellenőrzési, szervizelési vagy javítási szerződés hat (6) hónappal azután szűnik meg, hogy erről

írásban tájékoztatták a Vállalkozót. Amennyiben a szerződés több berendezésre vonatkozik, a

szerződés a fennmaradó berendezések tekintetében hatályban marad, a díjazást pedig ennek megfelelően

kell módosítani.

c) Ha a Megrendelő a berendezéseket harmadik félre bízza, a megállapodás szerinti díjazás megfizetésére

vonatkozó kötelezettsége továbbra is érvényben marad, kivéve, ha a harmadik fél a Vállalkozó

hozzájárulásával lép be ezen szerződésbe.

d) Ha a Megrendelő fizetési késedelembe esik, a Vállalkozó jogosult felfüggeszteni a további szolgáltatások

nyújtását a hátralék kiegyenlítéséig. Ez nem érinti a szerződés alapos okból történő felmondásának jogát.

e) A szerződéses időszak lejárta előtt a szerződés csak súlyos szerződésszegés esetén mondható fel.

f) Minden nemű felmondást írásban kell megtenni.

g) A Vállalkozó rendkívüli felmondása esetén a Megrendelő köteles megtéríteni a szerződés idő előtti

felmondása miatt keletkezett kárt.

h) A szerződéses időtartam lejáratáig vagy a következő lehetséges felmondási időpontig még fennálló havi

díjak 30%-át jogosult követelni a Vállalkozó, mint átalánykártérítés, vagy mint ténylegesen felmerült kár. A

Vállalkozónak jogában áll bizonyítani annak tényét, hogy a kár ennél nagyobb összegben merült fel.

10. Elfogadás

10.1. A Megrendelő csak olyan jelentős hiba esetén tagadhatja meg az átvételt, amely lehetetlenné teszi a

rendeltetésszerű használatot. Az átvétel megtörténtnek tekintendő, ha a Megrendelő a Vállalkozó által

meghatározott ésszerű határidőn belül nem fogadja el a felajánlott teljesítést, bár erre köteles lenne. A

közjogi felmentések, az ellenőrzések és a működési bizonyítványok vagy engedélyek nemelőfeltételei az

elfogadásnak.

10.2. A meglévő berendezéseken nyújtott szolgáltatásokat akkor tekinti elfogadottnak a Vállalkozó, ha a

munka befejezését/a befejezésről szóló értesítést követő egy (1) héten belül nem érkezik panasz

teljesítéssel kapcsolatban.

10.3. A Vállalkozó részleges átvételre tarthat igényt a funkcionálisan befejezett szolgáltatások körében.

11. Kellékszavatosság

11.1. A Vállalkozó az általa nyújtott szolgáltatásokért csak akkor vállal felelősséget, ha azokat a

szerződéskötéskor az általa ismert vagy jellemző üzemeltetési körülmények között használják. A

túlzott vagy előre nem látható igénybevételből eredő károsodás és/vagy kopás, valamint a vonatkozó

műszaki szabványok szerint megengedett vagy szokásos eltérések (tűrések) nem minősülnek

hibának. Nem állhatnak fenn hibás teljesítésből eredő igények abban az esetben, ha a megállapodás

szerinti minőségtől való eltérés csak jelentéktelen, vagy ha a használhatóság csak jelentéktelen mértékben

korlátozódott.

11.2. A Vállalkozó nem vállal felelősséget a Megrendelő által biztosított olyan alkatrészek, eszközök vagy

pótalkatrészek hibáiért, amelyeket a Megrendelő kezdeményezésére vagy utasítására kell használnia a

Vállalkozónak a rábízott munka elvégzéséhez. Ez a kizárás abban az esetben is érvényes, ha a

Megrendelő kezdeményezésére vagy utasítására használt alkatrészek, berendezések vagy pótalkatrészek

hibát okoztak a Vállalkozó által nyújtott szolgáltatásokban és/vagy a már meglévő berendezésekben.

11.3. A Termék minőségére vonatkozó jótállás csak akkor áll fenn, ha ezt az ajánlatban vagy a

szerződésben kifejezett módon, írásban megjelölte a Vállalkozó. Az ajánlathoz tartozó dokumentumok, mint

például katalógusok, műszaki leírások, illusztrációk, rajzok, súly és méretadatok, összeszerelési tervek,

áramköri rajzok és egyéb tervek stb. csak megközelítőleg irányadóak és nem eredményeznek

megállapodást a minőségről, kivéve, ha ezek kifejezetten kötelező erejűként lettek megjelölve.

11.4. Hiba esetén biztosítani kell a Vállalkozó számára a lehetőséget, hogy ésszerű időn belül kijavítsa az

adott hibát.

11.5. A Megrendelő jogaira hibás teljesítés esetén a Ptk. XXIV. Fejezetében foglalt szabályok az

irányadóak azzal, hogy a Felek rögzítik, hogy a hibás teljesítés miatt a szerződéstől való elállás kizárt, e

jogról jelen Szerződésben a Megrendelő kifejezetten lemond. A 12. szakasz az irányadó a hibák miatt

keletkező kártérítési igények tekintetében.

11.6. Ha kiderül, hogy a hibás teljesítésről szóló értesítés indokolatlan volt, a Megrendelő köteles az ennek

következtében felmerült költségeket az indokolatlan értesítés időpontjában érvényes számlázási

díjszabásnak megfelelően megfizetni.

11.7. A kijavításhoz szükséges költségek megtérítése a Megrendelőt terheli abban az esetben, ha a

költségek összegét növeli annak a ténye, hogy a Szolgáltatások a Megrendelő telephelyétől eltérő helyre

kerültek áthelyezésre, kivéve, ha az ilyen áthelyezés összhangban volt a rendeltetésszerű, illetve a

megállapodás szerinti használattal.

11.8. A hibás teljesítéshez köthető igények egy (1) év elteltét követően nem érvényesíthetők.

12. Kártérítési Felelősség

12.1. A Ptk. rendelkezéseinek megfelelően a Vállalkozó felel a szándékosan okozott, továbbá emberi életet,

testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért.

12.2. A Vállalkozó korlátozza felelősségét a gondatlan károkozási alakzatok esetén az alábbiak szerint:

a) Kizárólag a sarkalatos kötelezettségek megszegése esetén és csak a szerződésre jellemző, előre látható

kárért felel a Vállalkozó. A sarkalatos kötelezettség olyan kötelezettség, amelynek teljesítése a

szerződésszerű teljesítést egyáltalán lehetővé teszi, és amelynek betartására a szerződő fél rendszeresen

támaszkodik, és amelyre a szerződő fél hivatkozhat.

b) A Vállalkozó kártérítési felelőssége ötven (50) millió forintra korlátozódik.

c) A Vállalkozó nem tartozik kártérítési felelősséggel a következménykárokért, mint például nyereségkiesés,

az üzletmenet megszakadása, az üzletmenet leállása, a termeléskiesés vagy az adatvesztésből eredő

károk.

13. Tulajdonjog Fenntartása

13.1. A leszállított Termékek tulajdonjoga a Megrendelővel fennálló üzleti kapcsolatból származó

valamennyi fizetési kötelezettség teljesítéséig a Vállalkozó tulajdonában marad. Ha az üzleti

kapcsolat keretében folyószámla-viszony áll fenn, a Vállalkozó által szállított valamennyi Termék

tulajdonjogát a Megrendelővel fennálló ilyen folyószámla-viszonyból származó valamennyi

fizetési kötelezettség teljesítéséig, vagyis az elismert egyenleg kiegyenlítéséig fenntartja a Vállalkozó.

14. Titoktartás, Szellemi Alkotások Joga

14.1. A rajzokat, műszaki leírásokat, kezelési utasításokat, költségbecsléseket és egyéb dokumentumokat

a Megrendelő üzleti titokként ismeri el, amelyeket bizalmasan kell kezelni. Ezek az adatok és

dokumentumok a Vállalkozó kifejezett írásbeli hozzájárulása nélkül nem másolhatók le, nem

reprodukálhatók, és nem bocsáthatók harmadik személyek rendelkezésére, különösen árajánlatkérés

céljából.

14.2. A Megrendelő köteles késedelem nélkül értesíteni a Vállalkozót a szellemi tulajdonjogok feltételezett

megsértéséről, és – a Vállalkozó belátása szerint és kifejezett kérelme esetén – lehetővé kell tennie a

Vállalkozó számára az esetleges peres eljárások lefolytatását. Abban az esetben, ha ez nem lehetséges,

a Megrendelő köteles legalább úgy bevonni a Vállalkozót minden ehhez kapcsolódó peres eljárásba, hogy

az adott eljárásban teljes körű tájékoztatást kapjon, és beleszólása legyen minden őt érintő döntésbe, még

akkor is, ha az érintettsége közvetett.

14.3. A szellemi tulajdonjogok megsértése esetén a saját belátása szerint jogosult a Vállalkozó arra, hogy

az érintett termékre felhasználási jogot szerezzen, azt úgy módosítsa, hogy a szellemi tulajdonjog ne

sérüljön, vagy a terméket egy hasonló termékkel helyettesítse. Ha ez a Vállalkozó számára ésszerű

feltételek mellett vagy ésszerű időn belül nem lehetséges, a Megrendelőt megilletik a törvényes elállási

vagy vételárcsökkentési jogok, feltéve, hogy lehetővé tette a Vállalkozó számára a módosítást. A fent

említett feltételek mellett a Vállalkozó is elállhat a szerződéstől.

14.4. A Megrendelő követelései kizárásra kerülnek, amennyiben a szellemi tulajdonjogok megsértéséért

(akár részben) ő a felelős, illetve ha nem tájékoztatta a Vállalkozót megfelelő módon a szellemi

tulajdonjogok valószínűsíthető vagy tudott megsértéséről, és/vagy nem nyújtott megfelelő segítséget a

Vállalkozó részére a harmadik személyek igényeivel szembeni védekezéshez.

14.5. Abban az esetben is kizártak továbbá a Megrendelő követelései, ha a szellemi tulajdonjog

(állítólagos) megsértése más, nem a Vállalkozótól származó termékekkel együtt történő használatból ered,

vagy ha a terméket olyan módon használják, amelyet a Vállalkozó nem láthatott előre.

14.6. A szellemi tulajdonjogok vétkes megsértése esetén a Vállalkozó kártérítési kötelezettségére a 12.

szakasz az irányadó.

14.7. Kizártak a Megrendelő azon további vagy egyéb, szellemi tulajdonjogok megsértése miatt keletkező

követelései, amelyek a jelen Szerződésben nem kerültek tárgyalásra.

15. Vegyes Rendelkezések

15.1. A szerződés a többi rendelkezésében akkor is kötelező erejű marad, ha egyes rendelkezései jogilag

érvénytelenek.

15.2. A Felek megállapodnak, hogy a szerződéses jogviszonyból közvetlenül vagy közvetve eredő

valamennyi jogvita rendezésére budapesti illetékességű törvényszéket, illetve járásbíróságot jelölnek ki,

mint eljáró bírósági fórumot.

15.3. A Felek közti szerződéses kapcsolatokra a magyar jog az irányadó.

Hatályos: 2024.01.01

Integral Building Solutions Kft. 2765.Farmos Tó köz 8.

Cégjegyzékszám:13-09-205305